119 Reblog

2 days ago

"Last terawih tadi.
Entah—
rasa sebak semacam.

Masa Imam baca surah pun,
sayu je.
Dapat tak rasa suasana macam ni lagi ek?
Dapat tak berjumpa Ramadan tahun depan?

Antara doa yg imam baca tadi—
Moga puasa kami diterima.
Moga amalan amalan kami diterima.
Moga ibadah kami diterima.
Moga zakat kami diterima.
Ampunilah dosa kami.
Ampunilah dosa kedua ibu bapa kami, isteri dan anak anak kami.
Ampunilah dosa saudara saudara kami."
Allahuma aamiin :)

(Source: lulumimo, via bidadari-kecil)

73 Reblog

2 days ago

"Manusia tidak akan dibebani (atau diuji) kecuali sesuai dengan kemampuannya"
"Laa yukallifullahu nafsan illa wus’aha."
Allah tidak akan membebani seseorang melainkan dengan kesanggupannya.. (QS. Al-Baqarah:286)

(Source: saptodj, via bidadari-kecil)

3168 Reblog

2 days ago

islahnafsi:

teringat kat cerita miracle in cell no. 7 ^^” everyone deserves to be loved. jangan sebab kekurangan dia yang secebis tu, kita terus benci dia.
414 Reblog

2 days ago

"

Aku pejam mata.
Berbisik dalam doa.

Tuhan,
Lindungi saudara kami di sana.
Kuatkan mereka dengan pertolonganMu,
Berilah kemenangan kepada islam di sana ya Tuhan,
Kabulkanlah.

Ini doa terdalam.
Dari hati—
Untuk kalian,
Palestin bumi bertuah.

"
7592 Reblog

4 days ago

kushandwizdom:

Teen quotes
234 Reblog

4 days ago

"

Ustaz kata.

Kalau nak rumahtangga bahgia, nakkan rahmat di dalamnya, jangan pernah tinggalkan 3 perkara ni. Especially kepada kaum hawa dan bakal bakal isteri.

Pertama; jaga solat awal waktu.

Kedua; bacalah alQuran setiap hari.

Ketiga; bacakan hadis sehari sekali untuk anak-anak.

Nescaya, keluargamu selamat dan Tuhan jaga.

"
(via gadispianist)

Umi nya kan madrasah untuk anak-anak. Tak gitu?

^_^

(via myheartbeatsforislam)

(via myheartbeatsforislam)

275 Reblog

4 days ago

"

Orang bukan faham pun apa kita rasa.
Kita menjerit lah.
Menangis lah.
Orang tetap tak rasa dan tahu.
Melainkan Dia.

Tapi kita ni.
Tetap juga nak utamakan manusia melebihi Dia.
Walhal nya ujian dan masalah itu adalah kasih sayang Dia pada kita.

Luah lah pada Dia.
Kenapa perlu manusia.
Mungkin Allah tak beri respon yang memuas kan. Gitu?

Tidak.
Allah tu Maha memahami.
Mengetahui.
Setiap corong dan celah yang kita sembunyikan sakit itu pun Dia tetap tahu dan rasa.

Tapi.
Dia minta kita kuat.
Bukan minta kita lemah.
Bukan juga minta kita bersangka buruk padaNya.

Berdoa lah.
Bersujud lah.
Dengan berdoa dan bersujud itu.
Dia akan berikan kita kekuatan yang luar biasa.

"
(via kakpijah)

Allah!!!!!

(via pokethati)

(via bidadari-kecil)

9412 Reblog

4 days ago

kushandwizdom:

Words of Emotion
247 Reblog

5 days ago

"

اللهم إنك عفو تحب العفو فاعف عني.

Kawan, doa lah banyak kali. Sebab kita tak tahu doa kita yang kali ke berapa baru Tuhan kabulkan.

"
1680 Reblog

6 days ago

A snazzyspace.com Theme A snazzyspace.com Theme